PERHATIAN! Ini Adalah Cara Sebenar Mengurus Kewangan Peribadi Anda!!!

Sudah Bosan Hidup Dalam Kemiskinan, Sering Mengalami Masalah Kewangan?

Mahukah Anda Jika Saya Tunjukkan Teknik Sebenar Untuk Mencapai KEKAYAAN KEWANGAN?

 

Teruskan Bacaan Anda Kerana Sebentar Lagi Saya Akan Tunjukkan RAHSIA Sebenar Mengurus Kewangan Untuk Anda Hidup BAHAGIA & KAYA!

Dari : Khairulnahar Jamaluddin (KJ)

www.PemikirKaya.com

 

Re: BAGAIMANA MENGURUS WANG UNTUK HIDUP BAHAGIA, KAYA & SELESA...DEMI MASA DEPAN YANG LEBIH TERJAMIN?

PERHATIAN : Ini bukan MLM ataupun Skim Cepat Kaya. Langkah yang saya tunjukkan adalah sah berdasarkan ilmu perancangan & pengurusan kewangan yang sebenar! Saya Namakannya TEKNIK URUS WANG Jadi KAYA!

 

SEBENTAR LAGI ANDA AKAN DITUNJUKKAN CARA BAGAIMANA UNTUK...

Salam pembaca sekalian,

Saya percaya hari ini semakin ramai orang yang terpaksa hidup dalam kebimbangan dan hidup tertekan dengan masalah kewangan.

Belum pun sempat menyelesaikan kemelut kewangan sebelum ini, dengan penghapusan subsidi bagi gula dan petrol serta diesel yang harganya turun naik setiap bulan, ditambah pula dengan Beban Cukai GST!

Petikan Akhbar Sinar Harian Edisi 7 Jun 2014

DAN KENAIKAN HARGA BARANG & INFLASI DIAKUI OLEH KERAJAAN...!

Paparan Astro Awani 18 Jun 2014.

 

Biar Pun Jangkaan Kenaikan Harga Barang Hanya 1 Tahun, Tapi Kini Setelah 2 Tahun Pelaksanaan GST, Harga Barang Terus Naik!

So, Macamana Nak Uruskan Wang Kalau Macam Ni?

Bila HARGA barangan dah mula naik & terus naik, 'confirm' nilai wang terus turun dan kuasa beli semakin berkurangan - INFLASI jadinya dan kita sudah tentu perlukan lebih banyak Wang untuk terus 'survive' dalam keadaan sebegini!

Masalahnya ;

  • Gaji dan pendapatan masih lagi ditakuk yang sama, tak naik-naik!
  • Hutang pula semakin bertambah, faedah pula naik berganda-ganda!
  • Pinjam sini bayar sana, pinjam sana bayar sini...Gali lubang tutup lubang...!
  • Bila buat kerja sampingan, bisnes part time, duit masuk memang masuk tapi bila duit masuk besar, belanja pulak lagi besar! Apa taknya barangan dan perkhidmatan asyik naik aje!
  • Kalau macam ni bila lah agaknya nak senang dan hidup kaya raya...?

Ahhh, pening-pening kepala dibuatnya...!

  • Ikat perut? Catu Makanan? Makan sekali sehari sahaja! Kurangkan belanja, berjimat cermat, kurangkan gula, kurangkan makan, kurangkan memasak, kurangkan memandu kenderaan..? Boleh ke..?

 

  • Terus hidup dengan berhutang sana -sini? Pakai kredit kad sampai overlimit! Lepas tu diisytihar MUFLIS! Saya percaya, sudah tentu anda tak mahu kan...

 

  • Cari pendapatan tambahan? Hurmm...nampaknya sekadar cukup makan aje sekarang nih...kadang-kadang tu tak cukup pulak! Tambah duit RM1 barang naik RM2 pulak tu...

 

  • Buat bisnes? Hai mana nak cari modal...takkan nak buat pinjaman dengan bank, hutang lagi...kalau tak menjadi nahas jadinya...

 

  • Sertai pemasaran? Jadi agen MLM, Insurans, Unit Trusts...anda dah buat semuanya tu, dapat komisyen memang besar tapi poket asyik bocor je...

 

  • Marahkan kerajaan? Suruh tukar sistem ekonomi dan kewangan negara, lebihkan subsidi untuk individu dan kurangkan pembangunan negara untuk jangkamasa panjang? Nak tukar kerajaan baru...pilihanraya umum lambat lagi :) ...tu pun kalau tukar belum tentu lagi, kerajaan baru laksanakan...!

 

INGAT! Apabila anda ada duit tetapi tiada ilmu, anda akan berdepan dengan masalah kewangan suatu hari nanti! Tak Percaya? Tunggu sahaja la..Masanya akan tiba...atau mungkin kini anda sedang berdepan dengan MASALAH kewangan?

Sedarlah, sekiranya anda ada duit setiap bulan dan tahu macamana nak belajankannya, itu TIDAK BERMAKNA perancangan kewangan anda sudah lengkap! Pengurusan Kewangan bukan setakat membeli polisi insurans, melabur dalam unit trust dan menjelaskan hutang pinjaman anda, bahkan ianya lebih daripada itu!

 

"PENTINGNYA BELAJAR MENGUASAI KEWANGAN"

Mungkin ada yang tertanya-tanya, kenapa mesti nak belajar menguasai ilmu kewangan peribadi nih?

Sedangkan ia bukanlah susah sangat pun...!

"Dapat wang, tahulah macam mana nak uruskannya! Bukan susah pun! Yang penting cukup makan, cukup pakai, hati gembira, itu sahaja!"

Memang tak susah, tapi bila menguruskan wang tanpa ilmu pengetahuan yang betul, silap silap, hidup anda yang jadi susah.

Tengok sajalah trend sekarang ni.

  • Sehingga Mei 2010 seramai 38,357 telah muflis, lebih 52% adalah orang Melayu (maafkan saya kerana berterus terang).

  • Terbaru laporan akhbar menyiarkan kajian daripada Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia (MIER), dalam Laporan Bank Negara Malaysia 2009, Hutang Isi Rumah Rakyat Malaysia meningkat kepada 76.6% yang tertinggi di Asia!

 

  • Statistik sehingga penghujung 2007, jumlah orang yang berhutang dengan kad kredit mencecah RM21 billion!
  • Meningkatnya kes-kes penceraian yang berpunca daripada masalah kewangan keluarga...
  • Meningkatnya jumlah senarai penama yang kena blacklisted dari meminjam dengan Financial Institution!
  • Yang paling kesian, semakin banyak orang yang meminta minta dalam akhbar dan majalah tempatan, merayu bantuan kewangan dari orang ramai bila tersepit dengan ketiadaan wang berterusan, ketidakmampuan tanggung kos rawatan hospital dan masalah Ah Long..
  • Jadi hakikatnya yang perlu anda terima adalah pentingnya anda belajar menguasai kewangan peribadi sendiri!

Hanya kerana anda dapat duit tiap tiap bulan dan tahu ke mana nak belanjakan wang tersebut, itu tak bermakna anda sudah menguruskan kewangan anda dengan betul.

Ramai orang dirundung masalah kewangan kerana pada awalnya mereka sangka mereka "dah pandai" urus wang sendiri, dan bila dah ada masalah kewangan, baru tercari cari bantuan nak selesaikannya.

Menguruskan kewangan dengan betul, memerlukan ilmu pengetahuan yang mantap supaya anda tak tersalah langkah.

Lebih lebih lagi bila nak melaksanakan pelan kewangan anda itu, memerlukan anda berurusan dengan pelbagai ejen-ejen yang kerap melakukan "gimik jualan" berbanding membantu anda.

Adalah lebih mudah untuk anda terpedaya dengan promosi jualan yang mereka cakapkan, berbanding mendapat nasihat kewangan yang betul, sesuai dengan keadaan kewangan anda sekeluarga.

Oleh kerana itu, anda jangan risau, kerana sebentar lagi saya akan tunjukkan kepada anda teknik-teknik rahsia yang sebenarnya patut anda lakukan untuk mengurus kewangan anda…. supaya anda tidak hidup miskin!

 

SANGGUPKAH ANDA HIDUP MISKIN SELAMANYA?

Kemiskinan adalah perkara yang tidak disukai oleh ramai orang! Tetapi yang peliknya kenapa lebih ramai orang sanggup hidup dalam kemiskinan???

Miskin harta dan kewangan satu hal, tetapi yang lebih parah lagi miskin ilmu pengetahuan.

  • Bagaimana anda hendak menjadi kaya jika anda tiada ilmu kewangan & pengetahuan yang betul?

 

  • Bagaimana anda hendak memiliki wang yang banyak, sekiranya anda tidak tahu cara terbaik menukarkan wang RM1 hari ini menjadi RM50? RM100 menjadi RM100,000...

 

  • Bagaimana anda hendak uruskan wang jika anda tidak tahu rahsia sebenar mengurus aliran tunai dengan cara yang betul?

 

  • Bagaimana anda nak hidup berjaya dan kaya jika anda tidak sanggup keluarkan sedikit wang sebagai pelaburan pada diri sendiri demi menambah ilmu pengetahuan?

 

  • Suka tak JIKA ada keturunan anda yang mewarisi kemiskinan anda pada hari ini?

 

  • Suka tak JIKA ada keturunan anda yang berjuang mempertahankan kehidupan 'biar papa asal bergaya' yang asyik kekurangan wang seperti apa yang anda tanggung hari ini?

 

Itu adalah beberapa persoalan dan andaian yang saya tanya kepada anda pada hari ini. Soalan tersebut jugalah yang menjadi pemangkin atau "turning point" kepada hidup saya dan ramai lagi insan lain yang berjaya merubah kehidupan mereka menjadi lebih baik dari sebelumnya!

Hakikatnya pada hari ini, anda dan saya boleh lihat dengan mata kepala sendiri, lebih ramai yang rela untuk tidak bertindak dan terus hidup pada "tahap kebiasaan" dalam 'Zon Selesa' daripada mencuba untuk bertindak serta belajar daripada orang yang berjaya untuk mengubah dirinya serta keturunannya menjadi orang yang kaya dan berjaya! Baik dalam kewangan mahu pun kehidupan!

99% orang yang belum berjaya terus hidup "biasa-biasa" bukanlah kerana mereka tidak boleh merubah hidup mereka menjadi kaya dan berjaya, TETAPI kerana 3 faktor penting berikut :-

 

1. Mereka melabur ditempat yang salah. Mereka ingin kaya dan berjaya dengan cara "short-cut". Mereka lebih sanggup untuk melabur skim "lintah darat", "kucing parsi", "ulat gonggok", "kambing gurun", "biawak komondo" dan yang terbaru 'Kereta Mewah' dan macam-macam lagi projek MLM yang hanya perlu keluar modal cari ahli baru, kalau tak ada modal, pinjam sahaja dengan mana-mana bank atau koperasi dan akhirnya duit habis, perniagaan pula gagal.

Bukan kerana semua projek itu tipu atau tidak bagus, tetapi mereka ini 'expert' sangat beri duit dan ingin terus kaya tanpa perlu invest masa, tenaga dan wang untuk belajar dapatkan ilmu dan pelajari teknik dan strategi kewangan yang sebenar...

 

2. Mereka rasa "selesa" dengan hidup mereka tetapi pada masa yang sama secara sedar atau tidak, kos sara hidup semakin meningkat, kos pendidikan anak-anak semakin meningkat, keinginan semakin banyak tetapi ramai yang tidak sedar yang gaji mereka peningkatannya sangat lambat.

Setakat hidup selesa dengan gaji sedia ada tetapi tidak maksimakan potensi wang yang ada pada anda, RUGI sebenarnya! Sebenarnya banyak cara untuk kita semua memaksimakan wang yang ada pada kita hari tanpa perlu bersusah payah kerja sana sini jika kita ada ILMU yang cukup!

 

3. Mereka tidak pentingkan ilmu. Mereka sanggup belanja bergolok gadai, hutang sana sini untuk makan, minum, tukar sports rim, tukar handphone baru, beli baju atau tudung baru tetapi tidak ramai yang sanggup buat apa sahaja untuk belajar dan mendapatkan ilmu kewangan yang sebenar!

 

Tetapi bila orang lain berjaya dan hidup kaya raya, mulalah mereka cari alasan menyalahkan nasib, bakat dan merendahkan kemampuan diri sendiri!

Sebenarnya ramai yang berjaya merubah kewangan hidup mereka daripada biasa-biasa menjadi berjaya apabila mereka mulai menguasai dan mempraktikkan ilmu kewangan peribadi yang sebenar.

Berita baiknya di sini, hari ini anda juga berpeluang menguasai ilmu kewangan peribadi yang bakal merubah kehidupan dan masa depan kewangan anda.

Semuanya bakal berubah sekiranya anda bersedia untuk membina NILAI diri anda dengan mempelajari prinsip-prinsip kewangan dan formula-formula kekayaan dan kejayaan melalui panduan yang akan saya kongsikan sebentar lagi.

Anda sebenarnya perlu ilmu kewangan yang betul untuk berjaya dalam kewangan dan bukannya melalui jalan singkat dengan menyertai skim cepat kaya, main nombor ekor, rasuah, dan sebagainya!

Baiklah sebelum saya dedahkan kepada anda rahsianya, Siapakah saya?...

 

"DAN BAGAIMANA SAYA BOLEH MEMBANTU ANDA?"

Anda boleh panggil saya Khairulnahar atau di dunia Internet saya dikenali sebagai Thinkerich. Saya merupakan seorang blogger dan Internet Marketer yang aktif menyediakan informasi berbentuk pendidikan kewangan dan motivasi.


Mula bergiat aktif dan menceburkan diri dalam perniagaan internet tempatan sejak tahun 2007 lagi dan kemahiran saya adalah berkongsi idea-idea pengurusan wang dan menulis produk informasi kewangan sama ada di blog, ebook dan buku.

Sehingga kini saya telah menulis beberapa buah buku (termasuk dalam proses penerbitan) dan lebih 30 ebook yang membincangkan tentang pengurusan kewangan peribadi dan motivasi telah berjaya dihasil dan diterbitkan!

Antara karya penulisan saya sehingga kini :

Bajet Wang (Buku)

Panduan Wang Gaji

Panduan Bebas Hutang

Tips Bagaimana Hendak Mengurus Wang Dengan Lebih Efektif

Tips Bijak Mengurus Wang

5 Cara Menetapkan Matlamat Yang Power!

8 Cara Mudah Untuk Jimatkan Wang Anda

Bagaimana Untuk Mencapai Kekayaan

Wang, Anda & Hutang

Rahsia Mengurus Hutang Kad Kredit

Bagaimana Untuk Menghapuskan Hutang Dengan Lebih CEPAT!

Kajian Kes : Skim Pinjaman Pelaburan ASB

Bijak Mengurus Wang

Rahsia Menjadi Kaya

Teknik Mudah Hapus Hutang

Akaun Emas

Rahsia Pelaburan Emas Yang Menguntungkan

7 Tindakan Paling Berkesan Untuk Menjadi Kaya

Bagaimana Anda Boleh Menjadi Kaya

Bagaimana Memilih Pelaburan Yang Menguntungkan

Rahsia Emas VS Wang

Teknik Manipulasi Emas

Bagaimana Bebas Kewangan Daripada Masalah Hutang

Teknik Manipulasi Hutang

Kunci Kebebasan Kewangan

Rahsia Mengurus Kewangan Peribadi

Bagaimana Bebas Kewangan Dengan 4 Langkah Mudah

Strategi Bebas Kewangan Dengan 5 Langkah Mudah

Teknik Urus Hutang

101 Soal Hutang

Rahsia Bekerja & Menjadi Kaya

Antara koleksi dan karya penulisan yang telah saya hasilkan sehingga kini;

 

Saya juga merupakan seorang Konsultan Kewangan yang ditauliahkan sebagai Affiliate Registered Financial Planner (Affiliate RFP) oleh Majlis Perancang Kewangan Malaysia atau Malaysian Financial Planning Council (MFPC).

 

Saya juga pernah dijemput dan muncul sebagai panel dalam program TV Al Hijrah bagi membincangkan topik berkaitan pengurusan kewangan peribadi.

 

"Jadi...Mahukah Anda, Saya Tunjukkan Cara Sebenar Bagaimana Untuk Menguruskan Wang Bagi Menjana Kekayaan & Kehidupan Kewangan Yang Lebih Terjamin!"

 

Baiklah sebentar lagi, saya akan kongsikan dan tunjukkan kepada anda bagaimana sebenarnya anda juga boleh mengurus kewangan anda dengan lebih baik bagi menjamin kehidupan diri, anak-anak dan pasangan hidup anda, agar dapat hidup lebih bahagia, kaya dan berjaya!

Sebelum tu, saya ingin bertanya..

Adakah anda ingin:

Hidup Selesa Tanpa Sebarang Masalah Kewangan?


Tidak Perlu Risau Tak Cukup Wang Gaji Setiap Bulan?


Mempunyai Lebih Banyak Wang & Harta Daripada Hutang Piutang?


Memilih Pelaburan Yang Menguntungkan?

 

Menyediakan Dana Pendidikan Yang Mencukupi Untuk Anak Anda Masuk U?

 

Melindungi Diri, Keluarga & Harta Benda Daripada Bencana Kewangan?

 

Menggunakan Hutang Untuk Jana Kekayaan Dan Bukannya Untuk Bankrap?

 

Bersara Kaya dan Selesa?

 

Dan Meninggalkan Harta Warisan Untuk Keluarga Tersayang?

 

Ianya bukan sesuatu yang mustahil kerana ianya pasti dapat dicapai oleh anda jika sekiranya anda mempunyai ilmu dan tindakan yang betul!

Bukannya untuk menjadi kaya raya serta merta, tapi dengan ilmu dan pengetahuan yang anda ada (jangan lupa mesti disertakan dengan tindakan) adalah tidak mustahil untuk anda menguasai kewangan anda dan seterusnya menjana kekayaan yang berterusan …!

Orang kaya, para jutawan dan mereka yang mempunyai kewangan yang baik pada mulanya seperti anda juga… mereka juga pada mulanya tercari-cari rahsia sebenar untuk mengurus kewangan mereka sebelum mencapai kekayaan!

Mereka berjaya bukan kerana ianya nasib tetapi kerana mereka berjaya menguasai ilmu Kewangan Peribadi dan tahu menggunakan teknik kewangan yang menguntungkan hidup mereka sehingga menjadi kaya dan berjaya.

Mereka belajar dan terus praktikkan. Begitu juga anda. Anda boleh belajar dan terus praktikkan apa yang bakal anda ketahui sebentar lagi.

Tidak kiralah sama ada anda baru hendak bermula menguruskan kewangan anda atau telah pun menguruskannya sebelum ini tetapi masih lagi ditakuk lama hanya kerana menggunakan teknik yang kurang berkesan dan tiadanya pengetahuan kewangan sebelum ini!

Oleh itu, saya akan tunjukkan cara-cara menguasainnya ...

Bagi kemudahan rujukan dan pembelajaran untuk anda, kesemua rahsia, teknik dan ilmu pengurusan kewangan peribadi yang sebenar telah saya pakejkan dalam sebuah ebook :

Ya, Kini Anda Juga Boleh Kuasai Kewangan Anda Melalui Panduan Ini!

Memperkenalkan ...

Ebook "KEWANGAN PERIBADI"

- Pengurusan Aliran Tunai (Cashflow) -

Ebook dalam format PDF

 

Format ebook adalah PDF (74 muka surat) iaitu buku maya yang hanya boleh dibaca melalui komputer menggunakan perisian khas Adobe Acrobat Reader. Anda juga boleh mencetak ebook ini bagi memudahkan anda untuk membacanya di mana-mana sekalipun.

 

Apakah Yang Bakal Didedahkan Melalui Ebook ini?

 

KEWANGAN PERIBADI

Pengurusan Aliran Tunai

Ebook ini akan membincangkan berkenaan asas-asas dalam perancangan dan pengurusan kewangan peribadi terutama sekali melibatkan perkara paling penting dalam kewangan peribadi iaitu ___________ ___________ _______________ !

Tanpa pengurusan kewangan yang baik, adalah mustahil seseorang itu boleh mencapai kekayaan kewangan untuk diri mereka!


Anda akan ketahui prinsip -prinsip Kewangan Peribadi dan komponen-komponen penting yang akan membantu pengurusan kewangan anda secara menyeluruh!

Ramai orang keliru tentang wang, pendapatan dan kekayaan! Anda akan dihuraikan dengan jelas perbezaan antara ketiga-tiga perkara ini dan dalam masa yang sama, anda akan mengetahui 3 perkara yang perlu diketahui apabila menguruskan kewangan anda!.

Anda juga bakal didedahkan dengan RAHSIA komponen _________ yang penting untuk anda berjaya secara keseluruhan dalam kewangan peribadi anda!

Anda akan didedahkan dengan rahsia bagaimana untuk mulakan perancangan kewangan, apa yang perlu dilakukan terlebih dahulu? Sebenarnya anda perlu ____________ dan bukannya ___________ .

Anda juga bakal mengetahui 4 _________ ________ _______ yang akan memudahkan usaha anda untuk mengurus dan memantau pengurusan kewangan anda sepanjang masa.

Rahsia sebenar para jutawan dan billionaire di dunia ini adalah dengan memberikan tumpuan pada __________ dan bukannya jumlah wang yang mereka terima semata-mata!

Bagaimana menguruskan ________ _________ untuk memastikan anda sentiasa memiliki wang sepanjang masa dan ini jugalah rahsia kekayaan sebenar mereka menjadi kaya raya!

Bagaimana menyusun kedudukan kewangan sedia ada anda, mengurus hutang dan menghapuskan hutang?

Bagaimana menggunakan hutang untuk menjana harta kekayaan dan bukannya membuatkan anda jatuh muflis atau bankrap!!

Ketahui langkah terbaik untuk menyediakan tabung pendidikan untuk anak anda. Dimanakah harus disimpan? Manakah yang lebih baik, mengambil pelan insuran pendidikan atau membuat pelaburan? Sebenarnya langkah yang lebih baik adalah dengan _______ .

Ketahui apa itu Skim SSPN & Bagaimana ianya boleh memberikan manfaat buat anak-anak anda?

Pelajari langkah-langkah dan proses perancangan kewangan yang sebenar yang terdiri daripada __ _________ yang dapat membantu memudahkan anda menyediakan pelan perancangan kewangan sendiri.

 

KLIK SINI & TEMPAH SEKARANG

 

Ya, sebenarnya terdapat 7 Bab kesemuanya yang menyentuh soal pengurusan aliran tunai atau Cashflow secara menyeluruh, ianya akan dapat membantu anda dalam mengurus kewangan anda nanti dengan lebih baik nanti! Jadi ianya sesuatu yang sememangnya berbaloi untuk anda miliki…

 

Lihat Apa Kata Mereka...

 

Rancang Kewangan Peribadi Dahulu Sebelum Melabur...

Sebelum bercita-cita menjadi pelabur, anda perlu menyusun kewangan peribadi anda terlebih dahulu.

Perancangan yang baik akan membolehkan anda mendapatkan lebihan tunai setiap bulan untuk digunakan bagi tujuan menabung atau melabur.

E-book ini akan membantu anda melakukannya. Bijak merancang kewangan peribadi dahulu sebelum bijak melabur.

Razali Razman,
Penulis buku Panduan Bijak Melabur
& buku Panduan Pelaburan Unit Amanah

Saya Syorkan Pakej Ebook Ini...

Saya syorkan pakej ebook ini bagi mereka yang memang tidak pernah mengamalkan perancangan kewangan dalam hidup mereka.

Dalam masa 1 jam bacaan sahaja segala ASAS yang perlu diketahui sudah ada di tangan. ASAS ini merujuk kepada konsep 5P yang dicadangkan penulis. Saya tekankan ASAS kerana elok kukuhkan lagi dengan meminta bantuan profesional.

Bezanya kini anda tahu apa yang patut ditanya bukannya sekadar menerima nasihat bulat-bulat.Tahu yang mana intan dan yang mana kaca palsu.

Bagi penjual produk kewangan pula informasi di dalam pakej ebook ini boleh mencerminkan diri sendiri sebagai penasihat, bukannya jurujual biasa dalam pandangan pelanggan.

Kepada yang mahir dengan selok belok kewangan juga boleh mendapat inspirasi besar seperti yang didedahkan dalam Modul 3 Pengumpulan Harta Kekayaan.

Sunthara Segar, CFP, RFP, Sijil Perancangan Kewangan Islam, BEng (Hons) UKM
H/P 017-8719444 Penulis Buku-buku Kewangan, Pendidik Kemahiran Kewangan dan Fasilitator Seminar Kewangan
)

1) Kerjaya Sebagai Perancangan Kewangan Peribadi
2) Rahsia Melabur Dalam Unit Amanah
3) Rahsia Mengurus Insurans Hayat
4) Buat Duit Sebagai Agen Insuran Takaful
5) Buat Duit Sebagai Agen Unit Amanah

 

Kuasai Kewangan Terlebih Dulu....

Jika anda nak buat duit dengan banyak melalui internet, anda perlu memahami duit.

untuk memahami duit, anda perlu menguasai kewangan peribadi anda terlebih dahulu.

Setelah dua tahun buat duit di internet, saya telah membelanjakan hampir kesemuanya wang tersebut!

Yang lebih malang, saya tak tahu ke mana wang saya telah dibelanjakan.

Duit yang didapati, habis begitu sahaja. Menyedari perkara ini, saya dapati saya agak lemah dalam mengurus kewangan peribadi sebelum ini.

Selepas membaca ebook kewangan peribadi, kini saya lebih memahami dan lebih jelas tentang kewangan peribadi saya
(termasuk kewangan bisnes internet saya).

Jika anda nak buat duit dengan banyak melalui internet, dan anda nak duit anda kekal dan terus bertambah banyak, perkara
pertama yang anda patut buat adalah KUASAI KEWANGAN PERIBADI anda terlebih dahulu.

Matieu
Internet Marketer

Hebat & Sungguh Bermanfaat!

Jika anda berusaha untuk mencari pendapatan tambahan tetapi tidak berusaha menguruskan kewangan anda, usaha anda sebenarnya hanya sia-sia.

Mengapa saya katakan demikian? Sebab dengan wang yang banyak mana pun anda terima tetapi tanpa sebarang simpanan dan pengurusan kewangan yang betul anda sebenarnya semakin miskin.

Anda akan setuju dengan saya selepas membaca ebook Pengurusan Kewangan yang ditulis oleh seorang Pakar Pengurusan Kewangan iaitu Khairulnahar.

Selepas membaca ebook ini, saya benar-benar merasakan banyak kelemahan saya dari segi pengurusan kewangan.

Tahniah Khairulnahar aka Thinkerich! Ebook yang hebat dan sungguh bermanfaat!

Daripada,


Bearnerd Bondly
Usahawan Internet & Programmer

 

Panduan Yang Wajib Dimilikki...


Saya seringkali bertanya kepada diri sendiri, mengapa semakin banyak pendapatan saya, semakin rasa seperti tidak cukup pula?


Mungkinkah saya perlu dapatkan pendapatan yang berlipat kali ganda lebih banyak ataupun saya perlu kurangkan perbelanjaan yang sedia ada?

Selepas membaca panduan ini, barulah saya sedar bahawa kesilapan saya bukanlah terletak kepada jumlah pendapatan bulanan, tetapi terletak kepada sejauh mana kebijaksanaan saya menguruskan kewangan dari segenap aspek.

Tanpa perancangan yang betul, berapa banyak pun pendapatan kita, kita pasti akan mengalami masalah kewangan!

Dengan panduan-panduan yang diberikan, saya yakin ia mampu membantu saya meletakkan kedudukan kewangan saya ke tahap yang lebih baik sama ada untuk jangkamasa pendek ataupun jangkamasa panjang!

Ini sangat-sangat penting lebih-lebih lagi buat usahawan sepenuh masa seperti saya.

Syabas Khairulnahar, saya yakin ramai yang akan dapat manfaat daripada perkongsian ini!

As Aziz
Internet Marketer

 

KLIK SINI & TEMPAH SEKARANG

Mengapa Anda Patut Memiliki Ebook Ini?

Mudah difahami dan ringkas. Bukan penerangan panjang lebar dan perlukan masa berhari – hari untuk anda menghabiskan setiap modul tersebut!

Teknik yang saya kongsi terbukti berkesan DIJAMIN. Saya telah menggunakan teknik yang sama berulang kali dan kesannya sungguh memberangsangkan.

Kebanyakan teknik, tips dan strategi yang ditunjukkan di dalam panduan ini telah digunakan oleh para usahawan, hartawan, jutawan dan mereka yang berjaya dan telah mencapai kekayaan kewangan.

Anda boleh bacanya bila-bila masa, dan anda juga boleh printnya..Anda baca, anda terus boleh praktikkan…

Selain itu anda boleh memilih mana – mana modul yang anda suka untuk bermula. Semua modul berharga tersebut sememangnya mampu membantu anda dalam menguruskan kewangan peribadi anda.

Segala pengalaman dan pengetahuan saya dicurahkan dalam ebook ini. Setiap teknik ditunjukkan langkah demi langkah! Sesiapa sahaja boleh lakukannya!

Dan 1001 lagi kelebihan ebook ni dapat anda terima… Sebenarnya terdapat banyak lagi kelebihan ebook Kewangan Peribadi, anda hanya betul – betul mendapat manfaatnya apabila anda telah mendapatkan pakej ini.

 

Anda boleh membeli pelbagai buku kewangan yang berada di pasaran tetapi adakah ianya menjelaskan segala persoalan anda tentang apa yang saya nyatakan sebelum ini?

Kebanyakan buku yang berada di pasaran hanya menyampaikan maklumat dan informasi sebaliknya saya berkongsi fakta kewangan bersama penyelesaiannya sekali!

 

Practical Ideas To Manage Your Money Wisely

"Khairulnahar a.k.a Thinkerich writes this ebook in simple Malay language with engaging contents. The ebook is a collection of the most essential ideas of proven facts in personal finance.

Reading it is a great revision of what I learnt in financial planning course. I believe it will give you practical ideas to manage your money wisely."

KC Lau
Penulis Buku Top Money Tips For Malaysians
http://kclau.com

 

Inilah Ebook Kewangan Peribadi Terbaik Untuk Anda..!

Jika ketika ini anda sedang mengalamai masalah untuk menguruskan kewangan peribadi anda. Ebook kewangan peribadi ini adalah yang terbaik untuk anda.

Seperti yang dinyatakan oleh penulis melalui ebook ini, menguruskan wang bukanlah satu kerja yang boleh dianggap mudah, tetapi ianya adalah satu kerja sepenuh masa.

Terdapat fakta yang menarik yang dikongsikan oleh penulis mengenai bagaimana 'Manusia Terkaya 2010' menguruskan kewangannya.

Jadi jika anda ingin mempelajari bagaimana untuk menguruskan aliran tunai dan beberapa aspek komponen lain berkaitan pengurusan kewangan peribadi, saya cadangkan anda memiliki ebook ini.

Jangan lupa untuk ambil tindakan kerana apa yang disampaikan melalui ebook ini adalah sesuatu yang wajib diketahui, dikuasai dan diambil tindakan untuk membantu menjana kekayaan kewangan anda.

Kehidupan akan lebih terkawal dan masa hadapan lebih terjamin!

Ikhlas,

Azlina Abd Rahim
Penulis Ebook Magnet Rezeki

 

"Pakar Kewangan Peribadi Telah Dedahkan Segalanya!"

Anda mahukan lebih banyak wang? Anda mahu menjadi kaya? Tanpa pengurusan kewangan yang betul ianya umpama mimpi yang mustahil untuk direalisasikan.

Satu perkongsian aset kekayaan telah dikongsikan oleh Tuan Khairulnahar di dalam panduan kewangan peribadi ini. Dengan penerangan yang cukup terperinci dan susunan topik serta tips kewangan ianya dijamin dapat membantu anda menguruskan kewangan dengan lebih baik.

Satu panduan yang amat berbaloi untuk dimiliki demi kehidupan anda yang lebih baik untuk masa depan.

Razif Yusof
Malaysian Internet Marketer

 

Inilah Sistem Pengurusan Kewangan Yang Dicari Selama Ini..!

Mengapa ya orang yang kita rasa kaya dan hartanya seperti tak habis 7 keturunan boleh bankrap, manakala orang yang kita rasa tak kaya dia boleh steady dengan kehidupannya?

Wang yang dimiliki banyak atau sikit bukanlah menjadi isunya, yang paling penting adalah bagaimana kita mengawal aliran tunai dan bagaimana kita mengklasifikasikan sesuatu aset itu sebagai harta yang kekal, liabiliti ataupun ianya boleh disifatkan sebagai pegangan sementara.

Saudara Khairulnahar memang pakar untuk menasihatkan anda dengan ilmu yang dicurahkan dalam ebook Kewangan Peribadi.

Dengan pelaburan ilmu yang sedikit memang berbaloi untuk anda mendapatkan ebook ini, saya jamin pengurusan kewangan peribadi anda akan lebih tersusun dengan mengetahui bagaimana untuk mengawal ‘control panel’ ke mana duit keluar yang patut dilebihkan dan juga yang mana patut dikurangkan.

Abd Hakim
Penulis Ebook Hutang Kad Kredit

 

 

Pelaburan Ilmu Yang Amat-Amat Bagus Untuk Anda..!

"Anda mahu tahu apakah pelaburan yang paling menguntungkan di dunia? Pelaburan yang tidak mungkin rugi, bebas risiko dan memberi pulang tertinggi?

Laburlah ke dalam diri anda! Tiada satu apa pun pelaburan sebagusnya. Semua jutawan tidak akan menjadi seperti mereka hari ini tanpa melakukan pelaburan ini.

Dan eBook ‘Kewangan Peribadi – Satu Pendedahan!’ ini adalah salah satu daripada pelaburan ilmu yang amat-amat bagus untuk anda.

Bukannya membeli saham, bon, unit amanah, hartanah, emas dan sebagainya itu. Memang anda akan mendapat sedikit (atau sebanyak) keuntungan daripada semua itu, tetapi untuk membina empayar kekayaan sebenar..

Ianya bukan berapa banyak wang yang anda perolehi TETAPI berapa banyak wang yang anda simpan!"

eBook ini akan menunjukkan anda bagaimana..


Julmazli Dempollok
Penulis
Buku Wang Tersembunyi
Buku Lentera Untuk Bakal Jutawan

 

 

Tapi, Ebook Ini Bukan Untuk Semua Orang...


Siapakah Yang Tidak Patut Dapatkan ebook Ini?

Jika anda seperti yang disebutkan di bawah, anda tak perlu dapatkan ebook ini.

Pakar Kewangan, Perancang Kewangan Bertauliah & Yang Seangkatannya...


Mempunyai Wang & Aset Jutaan Ringgit...

Sudah Mahir Didalam Setiap Urusan Kewangan Peribadi...

Suka Berada Dalam 'Zon Selesa'...


Suka Skim Cepat Kaya, Dan Tidak Mahu Belajar Cara Yang Betul...

 

TETAPI, Jika Anda Salah Seorang Yang Berada Di Dalam

Situasi Di Bawah:

Keliru Dengan Pendapat & Nasihat Kewangan Yang Diterima Sebelum ini...
Tiada Kemahiran Asas Pengurusan Kewangan...

Terlalu Banyak Maklumat Kewangan Percuma Yang Tak Pasti Kesahihannya
Masih Gagal Menguruskan Wang Biarpun Dah Banyak Belajar Hal Kewangan

Sudah Terlalu KECEWA Dengan Keadaan Kewangan Semasa


Maka anda wajib meneruskan bacaan anda sehingga tamat dan fikirkan sesuatu mengenainya...

 

"5 Bintang Untuk Ebook Ini..."


Suatu ebook yang lengkap tentang kewangan peribadi dan saya mensyorkan patut di miliki oleh semua rakyat Malaysia..

Setelah saya membaca kesemua ebook dalam pakej kewangan peribadi ini
saya dapat simpulkan bahawa ebook tuan telah mengajar saya tentang pengurusan kewangan untuk masa sekarang dan akan datang..


Sekarang ini baru saya tahu langkah yang perlu saya ambil pada kewangan saya untuk saya merancang kewangan saya pada masa akan datang..

Terima kasih kerana mengeluarkan ebook yang begitu bermanfaat...saya memberi 5 bintang untuk ebook ini...

Ikhlas,


Muhamad Rizuan,
Alor Setar, KEDAH

 


"Ya, Khairulnahar, Saya Berminat Untuk Belajar Menguasai Ilmu Kewangan Peribadi & Menjana Kekayaan Kewangan.

Jadi, Bagaimana Nak Dapatkan Ebook Ini?"

Ya, Dapatkan Ebook Ini Agar Anda Dapat Menguasai Kewangan Anda!

Jika anda benar-benar mahu mengurus dan menjana kekayaan kewangan peribadi, jangan tunggu lagi kerana ebook inilah yang anda amat perlukan sekarang!

Saya memberikan anda jaminan 60 hari wang dikembalikan (sudah tentu anda perlu praktikkannya dahulu) jika anda tidak berpuas hati dengan isi kandungan ebook ini dan mendapati ianya tidak memberikan sebarang ilmu dan manfaat buat diri anda...

* Pulangan wang dijamin!

Jadi dapatkan ebook ini...

-----------------------------------------------------------

KEWANGAN PERIBADI

Pengurusan Aliran Tunai (Cashflow)

RM50.00

 

 

 

 

Jika Beli SEKARANG, Hanya...

RM20.00

KLIK SINI & Tempah Sekarang

 

 

"Apa Yang Saya Boleh Beritahu Di Sini Ialah 'SUPERB'!!

Ya.. terkejut saya baca kandungan ebook ini kerana selama ni saya telah banyak melakukan kesilapan dalam menguruskan kewangan peribadi saya..

Ebook ini memberi peluang kepada saya untuk membetulkan semula tentang cara saya menguruskan kewangan saya..

Malah, ada juga tips ___________ yang menyebabkan kita boleh menggandakan wang yang sedia ada..

Terima kasih Thinkerich kerana menyediakan satu panduan yang cukup HEBAT dan cukup LENGKAP ini.

Harga yang diberikan sangat murah berbanding segala ilmu-ilmu yang dikongsikan dalam ebook tersebut. Memang takkan dapat di mana-mana..

Saya percaya anda pun akan rasa berbaloi-baloi dengan memiliki ebook yang sangat best ni!!"

Ikhlas,


Hafizi Zain,
Penulis
Ebook "Bisnes T-shirt Cara Lumayan"

 

Ilmu Kewangan Peribadi Wajib Diketahui Ramai!

Saya seorang yang boros! Sejak dari kecil lagi saya tidak belajar menabung!

Kini tidak lagi, habis sahaja saya membaca Ebook Kewangan Peribadi ini...saya terus membuka akaun ASB, dan mula menyimpan.

Ilmu yang didedahkan telah menyedarkan saya tentang pengurusan kewangan peribadi. Dan saya yakin, ebook ini juga akan membantu anda kerana ia telah membantu saya. Jangan bazirkan wang anda!

Bukan itu sahaja, saya telah berazam untuk menjadi kaya dengan mempraktikkan beberapa kaedah yang ditunjukkan di dalam ebook ini serta saya tidak mahu membazirkan wang seperti sebelum ini. Lebih baik saya melabur untuk menggandakan wang saya.

Terima kasih saya ucapkan kepada penulis saudara Khairul kerana mencipta ebook yang mantap ini. Tahniah!

Ikhlas,


Shahrul Faizi
Penulis Blog


 

 

KLIK SINI & TEMPAH SEKARANG

 

Anda Masih Teragak-Agak Untuk Mendapatkan Ebook Ini?

Mungkin anda kata harga yang saya letakkan sangat mahal. Itu perkara biasa yang saya dengar. Selalu sangat dah saya terima email daripada mereka yang berminat nak tahu pasal kewangan tetapi terlalu sayangkan duit, takut untuk laburkan sedikit wang bagi mendapatkan ilmu yang berharga!

Saya ingin bertanya pada anda.......


Adakah anda ingin merubah kehidupan anda dengan menjana kekayaan kewangan dan hidup bahagia?

Pasti anda kata YA! Hanya kata semata-mata, tiada hasilnya..

Berkata 'Ya'! Memang mudah!

Apa yang dikatakan perlulah disertakan dengan tindakan. Anda perlu ada matlamat untuk mencapainya, dan tindakan pertama adalah – dapatkan ebook ini hari ini juga..


Berapa banyak yang anda sanggup melabur untuk ilmu
? Jika pelaburan ilmu serendah ini pun anda kedekut, usah mimpikan untuk dapatkan hasil yang berkali-kali ganda pulangannya.

Pakar ada berkata “Berapa Yang Anda Sanggup Labur Untuk Ilmu Untuk Jadi Kaya? RM100? RM1,000? RM10,000, RM100,000, RM1,000,000?

Fikirkanlah..Tahukah anda, semasa saya mula - mula mencari dan cuba membongkar prinsip-prinsip, teknik-teknik dan rahsia-rahsia kekayaan dalam kewangan peribadi ini, saya telah menghabiskan beribu-ribu ringgit, masa dan tenaga untuk menemui apa yang telah saya kongsikan dalam ebook Kewangan Peribadi ini...

Hari ini anda memang beruntung ..tak perlu habiskan wang, masa dan tenaga sebanyak itu!


Sanggupkah anda habiskan ribuan ringgit untuk dapatkan bermacam-macam buku, ebook, menghadiri seminar, mengikuti program Perancang Kewangan Bertauliah?

Itu belum tentu anda faham selepas membaca buku-buku, ebook-ebook, dan program yang kebanyakan dalam bahasa inggeris sepenuhnya. Kini saya permudahkan serta dedahkan dan kongsikan apa yang saya pelajari dalam bahasa melayu sepenuhnya dengan susunan bahasa yang lebih mudah.

Kebanyakan buku ditulis berdasarkan teori dan informasi semata-mata, bukannya penyelesaian sebenar..

Anda masih mahu buang masa dan tenaga mencari maklumat dan jawapan kepada penyelesaian kewangan anda melalui internet, buku mahu pun ebook kewangan lain? Teruskanlah...

Jika berjaya tak mengapa, kalau gagal? Kenapa perlu buang masa ?

Masa itu kan emas! Memang terdapat banyak panduan kewangan percuma yang boleh dijumpai diinternet, tapi jika anda rasa ianya membantu anda mengurus kewangan dengan baik...teruskanlah!

Orang lain dah boleh mula mempraktikkan ilmu kewangan peribadi yang dipersembahkan dalam ebook ini, anda pula habiskan masa bertahun-tahununtuk mengurus kewangan dengan lebih baik....jika berjaya, OK tapi kalau tiada apa-apa perubahan, macamana...?


Anda mahu belajar secara terus (personal coaching) dengan pakar kewangan atau dapatkan khidmat nasihat kewangan mereka.?

Sila sediakan wang yang banyak untuk bayar setiap sesi rundingan bersama mereka...Tahukah anda khidmat runding kewangan oleh Perancang Kewangan Profesional dikenakan caj mencecah 4 angka bagi setiap sesi rundingan?

Saya pernah melihat satu bentuk laporan yang mengandungi beberapa helai muka surat dikenakan yuran sebanyak RM6,000 hanya untuk membuat analisis kedudukan kewangan klien seperti 'net worth' atau nilai aset/harta, kedudukan hutang, aliran wang tunai, dan pembentangan kedudukan kewangan keseluruhan!

Hari ini anda amat beruntung! Kenapa saya kata begitu? Sebab untuk dapatkan kesemua ilmu itu, anda tak perlu bayar sebegitu banyak wang untuk mendapatkan semua maklumat dan anlisis kewangan anda seperti di atas kerana semuanya telah saya nyatakan dalam pakej ebook ini. Anda boleh lakukannya sendiri! Kenapa perlu bayar pada harga 4 angka, jika anda boleh buat sendiri pada harga 2 angka sahaja??? Bayar sekali dan anda boleh manfaatkannya sampai bila-bila...!


Berapa banyak wang yang anda telah habis semenjak dari sekolah rendah sehingga masuk U, puluhan ribu sudah dikeluarkan oleh orang tua anda...

Untuk ilmu kurang dari RM100 ini adakah anda masih berkira?

 

Ya, kenapa masih teragak-agak lagi..

Dengan ebook ini, ianya bakal merubah masa depan kewangan anda selepas ini. Sedarlah, hanya anda yang mampu merubah ‘kisah hidup’ anda.

Jaminan 60 Hari Wang
Dikembalikan Sekiranya Anda
Tidak Berpuas Hati!

Bersama tawaran hebat ini, saya juga memberi jaminan selama 60 hari, wang anda akan dikembalikan sekiranya masih tidak berpuas hati dengan isi kandungannya dengan syarat anda telah praktikkannya dan mendapati tiada sebarang ilmu dan manfaat yang anda perolehi dari ebook Kewangan Peribadi ini...

"Tunggu Apa Lagi?"

Buat tempahan anda sekarang! Jangan buang masa anda mencari pelbagai teknik pengurusan kewangan yang anda sendiri tidak pasti samada ianya betul atau tidak.

Lebih banyak anda mencuba teknik yang tidak pasti keberkesanannya, lebih banyak wang anda dibazirkan begitu sahaja. Jangan bazirkan wang anda tidak tentu pasal!

Buat tempahan hari ini dan anda boleh terus praktikkan setiap ilmu, idea, strategi dan teknik kewangan yang dinyatakan dalam ebook ini!

DAPATKAN PREVIEW PERCUMA

 

Baiklah! Mungkin Anda Ingin Melihat Sedikit Isi Kandungan Ebook Ini?

Saya akan berikan preview percuma kepada anda, apa yang perlu anda lakukan hanyalah mengisikan nama & alamat email anda di bawah.

Selepas itu anda perlu sahkan email anda dan kemudian preview percuma akan saya hantarkan terus ke email anda.

 
Nama Anda:
E-Mail Anda:

 

Sebenarnya, terlalu banyak perkara yang saya sentuh dan kongsikan dalam ebook Kewangan Peribadi ini.

Ilmu yang saya sampaikan amat berguna jika anda ingin mengurus wang atas landasan yang betul, agar anda tak dihimpit dengan masalah kewangan di kemudian hari.

Ketahuilah, sekirannya anda ingin hidup kaya dan berjaya? Anda perlu ilmu kewangan sebenar bukan melalui jalan singkat menyertai skim cepat kaya, main nombor ekor, rasuah, dan sebagainya!

Masalahnya ialah, adakah anda jenis yang bertindak dengan pantas untuk dapatkan ilmu, teknik dan strategi penyelesaian kewangan yang sebenar?

Jangan biarkan hidup anda dalam kemiskinan dan seterusnya mewariskannya pula kepada keluarga anda! Itukah yang anda mahukan?

Jika tidak! Bertindak sekarang!

Fast Action, Fast Result!

It's now or never! Peluang hari ini perlu diambil hari ini!

Ikhlas,

Khairulnahar Jamaluddin (KJ)
Registered Financial Planner(Affiliate,RFP)
www.PemikirKaya.com

P.S. Ingat! Anda ada jaminan kepuasan pelanggan selama 60 hari. Jika anda tidak berpuas hati dengan kandungan ebook Kewangan Peribadi, wang anda akan kami kembalikan tanpa sebarang soal dengan syarat anda telah praktikkan apa yang diajar. Beli Sekarang! Ramai pembeli yang menyesal dan terlepas pada tawaran harga terdahulu, dan akhirnya TERPAKSA bayar pada harga yang lebih mahal selepas itu hanya kerana LAMBAT bertindak!

P.P.S Bayangkan anda mendapat banyak idea-idea kewangan, strategi-strategi kekayaan, kaedah dan teknik pengurusan wang yang bukan sahaja dapat mengelakkan diri anda daripada melakukan kesilapan kewangan yang merugikan bahkan dapat meningkatkan kekayaan kewangan anda. Ya, hanya dengan pelaburan modal sekali sahaja. Anda boleh lakukannya jika anda aplikasikan apa yang diajar di dalam ebook Kewangan Peribadi. Pesan Sekarang!

 

Tempahan | Pertanyaan